Glaskunst i Skørping Nykirke, Rebildcentret, Tingbæk kalkmine, Ravnkild og Buderup ødekirke

En foreningstur med Natours og John Simoni

onsdag den 11. maj 2022 kl. 9-18

Afgang fra Viby kirke kl. 9.00 og fra Musikhuset kl. 9.15

Vi besøger Skørping Nykirke, hvor færøske Trondur Patursson har skabt et imponerende glaskunstværk.  Den 23 m2 store glasmosaik fortolker påskeevangeliet. Trondurs glaskunst blev indviet påsken 2015, og vi får en fortælling om kirken og glaskunsten af ”kirkefortæller” Ernest Mayer Krustrup.

Ved Rebildcentret serverer John Simoni frokost for os. Vi får en guidet tur i centret og vi går på opdagelse i Rebildcentret med en kold-krigs-udstilling og en udstilling af lokale kunstnere. 25 m fra centret går vi ind i Tingbæk kalkmine, hvor man kan gå i de gamle minegange – ca. ½ km ind i kridtklinten.  Her er udstilling af lokale kunstneres gibsmodeller. Kalkminen er overvintringssted for sjældne flagermus. Her er konstant 8 grader. Husk en trøje eller en jakke.

Før vi kører mod Aarhus, besøger vi Ravnkilde. Kilden udspringer i Gravlevdalen ved foden af Rebild bakker og er en af de smukkeste kilder i Danmark. Omkranset af gamle bøge ligger kilden som i en gryde i dalsiden.

Til slut besøges Buderup ødekirke, som er en smuk gammel romansk / sengotisk kirke – dog præget af forfald. Den blev nedlagt allerede 1907.

Pris for deltagelse er kr. 650- for busturen, frokosten, rundvisningen og Centret.

Meld dig til Torkil senest 1-5-22. tlf.  26756223  vicki.torkil.wurtz@gmail.com

Husk både tilmelding og betaling.                                    HVOR står du på bussen???

Betaling af 650 kr. til foreningens konto – reg. 1928 konto 6882937222         HUSK NAVN

Se mere:
Heldagstur til Skørping Nykirke, Rebildcentret, Tingbæk Kalkmine Ravnkilde og Buderup ødekirke (download pdf)