Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Foreningen Norden Aarhus.

Nordens Dag, mandag den 23. marts 2020 klokken 19.00 i Det Grønlandske Hus, Dalgas Avenue 52, Aarhus

Dagsorden ifølge foreningens love.

På valg til bestyrelsen er:

• Tove Østerberg
  • Jytte Boving (Jytte ønsker ikke genvalg)
  • Torkil Würtz

På valg som suppleanter er:

• Ingrid Kjærgaard
  • Jens Laursen

Revisorer
På valg er:

• Erik F. Møller
  • Esben Jensen

Efter generalforsamlingen serveres der ost og rødvin.

Herefter optræder Eva Marie Ømark og Carl Erik Byskov med ”Rejsende, eventyr og viser”.

Eventyrfortæller og visesanger
Eva Marie Ømark

Eva Marie skriver på hjemmesiden: Jeg har altid haft en skuespiller i maven og har altid elsket at synge. Mødet med musikmennesket Carl Erik begyndte ganske langsomt at forme ”Rejsende i eventyr og viser”. Et enkelt eventyr, et par viser, og folk var glade, så fulgte flere viser og ditto eventyr.

Carl Erik skriver på hjemmesiden: Jeg har altid haft musik i hovedet, men for en organist / pianist med hang til klassisk musik åbnede der sig en ny verden ved mødet med Eva Marie.

En tidligere arrangør skriver om ”Rejsende, eventyr og viser”: Det var en helt unik og bevægende oplevelse at få fremført H.C. Andersens eventyr, som vi alle kender fra vor barndom i en helt anderledes iklædning. Ikke alene fremførte Eva Marie Ømark eventyrene uden manuskript, men hun formår også at spille alle rollerne så godt, at man som tilskuer ser hele persongalleriet for sig. Det hele krydret med dejlig musik spillet af Carl Erik Byskov.

Deltagelse i generalforsamlingen, spisningen samt Eva Marie Ømarks og Carl Erik Byskovs optræden er helt gratis.

Tilmelding ikke nødvendig.

Download program: